Lic. Personlig Tränare/Fystränare - En Svensk Klassiker 2017 - Hockeydomare OS 2018

@virrejohansson

Day off

Ledig dag och vaknade tidigt, runt 6 tiden imorse. Tidig frukost följt av att ordna med bilar till shoppingcentret vi bestämde oss för att besöka. Hela gruppen följde med. Efter någon timme var vi väldigt nöjda och började tänka på lunch. Jag tog lunch på rummet med saker som jag handlat och rester som jag tog med från lunchen igår. Det är ju inte direkt små portioner dom serverar på restaurangerna, och här är det ju liksom inget konstigt att ta med. Med mat i magen kände jag bara hur jet lagen slog till, bäm somnade som en stock i en kvart och vaknade av fb messenger ljudet. Gruppen var redo för att ta sig utomhus en stund. För min del blev det en skön stund på en handduk i stekande sol. Underbart att få lite sol och det är riktigt varmt, som en bra svensk sommardag i solen. Inget att klaga på. Solade, tog det lugnt och spelade kort. Nu är det bara slapp på rummet innan det är dags att göra ordning sig för en gemensam middag ikväll.

En härlig day off med andra ord. Men helst av helt vill man ju ändå vara på isen och göra det man är här för, Hockey !

Man möts av så många härliga människor, random people som bara börjar prata med en och frågar om vi är spelare och när man säger att man är domare så får man wooow reaktion ! Härlig hockeykultur kring allt här. Stämningen på Kanadas matcher med inlevelse, all publik, showen runt omkring, det är verkligen helt magiskt att få vara en del av ett evenemang i denna klass !

Solglasögon var ett måste att shoppa, och så slank det med två par skor. Ooops 😉

Kortspel 😊

Förutom 2 bleka sve skar -Vädret och utsikten, man kan dö en smula.

Mellanmål, Kortspel,  musik. Ja man kan kalla det #livetpåenpinne

Kamloops

Tågresan upp till Stockholm var lång med gick bra och jag checkade in på hotellet på Arlanda och inväntade Norrlandskollegan för att gemensamt äta en middag innan sängen. Tidig uppgång vid 05:00 för att checka in och ta oss genom säkerhetskontrollen och vidare till vår gate och vänta på boarding. Flygresan till Frankfurt gick väldigt bra. Vi satt och gjorde iordning ett dokument och diverse idéer och tankar och vips var vi i Frankfurt. Väl framme vid gaten fanns delar av domargänget där. Den långa flygningen gick bra, spelade spel, kollade film, läste och filade på dokumentet. Med lite äcklig flygplansmat och ah typ 10 timmar senare landade vi i Vancouver där en lång väntan stod framför oss.

Ca 4 timmar väntetid.... Gick i och för sig väldigt bra. Kaffe, mat och vi spelade lite kort också så kom vi på sista planet som skulle ta oss till Kamloops. Ett litet plan och en kort flygning landade vi och härliga funktionärer mötte upp oss och tog oss till hotellet.

Vi checkade in och alla bor i egna rum. Jag hamnade på översta våningen i typ en minisvit. Jag klagar inte. Kök och vardagsrum, sovrum med en King size bed och toa med badkar. Woow säger jag bara ! När alla checkat in gick vi och fixade vår ackreditering för att kika lite på Can-Swe som spelade en förmatch. Kollade en stund innan vi åt middag där vi insåg att vi nu varit vakna i ca 25 timmar förutom en kort powernap på den långa flygningen. Ja så man var lite trött. God mat men nu var jag så redo för sängen !

Satte alarmet och såg fram emot en lång dejt med sängen. Vaknade vid 2 tiden på natten (lokal tid) av att hela sängen skakade och det var inte nådigt. Faan trodde först att det var nån jävla jordbävning men det visade sig att det var från tåget. Tog en timme innan jag kunde somna om. Sen var det dags igen vid 4 tiden och somnade om en kort stund men vaknade igen vid 5 tiden och var vaken sen dess. Det blev ett par vakna timmar innan frukosten.

Time för frukost och sedan möte. På mötet fick vi lite kläder och utrustning. Christinas day. Vi gav varandra även våra gåvor och jag är så nöjd med vad jag och Gabs kom på. Har en fd domarkollega som gör armband och kom på att dom blir ju perfekta att ta med och ge.

"VM Edition referee"
På ena sidan av låsningen har han fixat in trådar som är gult och blått för att vi är från Sverige och på andra sidan lite rosa för att det är Dam VM. Sjukt nöjd med resultatet ! Sen gick vi genom lite hur dagen skulle se ut osv. Vi gick sedan och handlade lite mat i och med att man bara äter på restaurang här Så kan det vara skönt att kunna äta mellanmål och kanske till och med något mål mat på rummet. Sen var det bara att byta om och ta sig till hallen för teambuilding, fotografering och is.

Efter isen tog vi oss tillbaka till hotellet vilket iofs bara är över gatan typ ! Duschade och hänge med Gabs och vi öppnade presenten vi fått, och det var en del intressanta saker i den.

Hela gruppen gick och åt mat på Boston Pizza och efter det var det sängen. Även om klockan bara var strax efter 8 på kvällen här var jag redigt trött och somnade ganska så omgående. Inatt har jag utnyttjat min King size bed och legat på diagonalen och omgetts av alla kuddar.

Vaknade av tåget en gång men somnade om ganska omgående och vaknade sedan vid 6 imorse (15:00 hemma) och gjort lite egen frukost och åt i sängen och skrivit detta långa inlägg. Vi ska äta frukosy runt 8-8:30 och sen möte.

Äventyret kan börja !

Efter en minst sagt stressig vecka med jobb, packning, bokningar och planering är jag snart i hamn med allt och det är inte så mycket mer att göra än att sätta sig på tåget och åka till den första anhalten, en natt på Arlanda för vidarefärd mot Kanda och Kamloops imorgon. De sista bokningarna och ändringarna är precis iväg skickade på mail och det ska nog inte vara några problem.

Vi har under veckan provpackat skidsakerna och det ser ut att C kan få med sig allt i en väska, så det känns skönt för min del som har nog problem att få med mig domarutrustningen, vanliga kläder, turneringskläder mm och det är knappt så man får med sig det. Men det ska nog gå det också :) Samt att jag också packat min väska som jag ska ha till Spanien, så den är redo för avlämning hos någon. Ska slå en sista kik på min egna packning så allt är med och inget onödigt ;)

Förutom all stress med packning har jag även jobbat en hel del denna vecka för man vill ju ha allt så "cleant" som möjligt tills när man kommer tillbaka. Det är ju inte direkt så att någon gör ens jobb när man är borta, utan det läggs på hög så det finns att göra när man kommerl hem igen. Men ändå skönt att man kan ta ledigt med gott samvete och veta att man hann med allt som man hade satte upp som mål och vet var man ska börja när man kommer hem igen.

Ni kan också slå en kik på länken här där det finns en liten intervju på hockeydomare.se om mig och Gabbi inör VM.