Lic. Personlig Tränare/Fystränare - En Svensk Klassiker 2017 - Hockeydomare OS 2018

@virrejohansson

Kamloops

Tågresan upp till Stockholm var lång med gick bra och jag checkade in på hotellet på Arlanda och inväntade Norrlandskollegan för att gemensamt äta en middag innan sängen. Tidig uppgång vid 05:00 för att checka in och ta oss genom säkerhetskontrollen och vidare till vår gate och vänta på boarding. Flygresan till Frankfurt gick väldigt bra. Vi satt och gjorde iordning ett dokument och diverse idéer och tankar och vips var vi i Frankfurt. Väl framme vid gaten fanns delar av domargänget där. Den långa flygningen gick bra, spelade spel, kollade film, läste och filade på dokumentet. Med lite äcklig flygplansmat och ah typ 10 timmar senare landade vi i Vancouver där en lång väntan stod framför oss.

Ca 4 timmar väntetid.... Gick i och för sig väldigt bra. Kaffe, mat och vi spelade lite kort också så kom vi på sista planet som skulle ta oss till Kamloops. Ett litet plan och en kort flygning landade vi och härliga funktionärer mötte upp oss och tog oss till hotellet.

Vi checkade in och alla bor i egna rum. Jag hamnade på översta våningen i typ en minisvit. Jag klagar inte. Kök och vardagsrum, sovrum med en King size bed och toa med badkar. Woow säger jag bara ! När alla checkat in gick vi och fixade vår ackreditering för att kika lite på Can-Swe som spelade en förmatch. Kollade en stund innan vi åt middag där vi insåg att vi nu varit vakna i ca 25 timmar förutom en kort powernap på den långa flygningen. Ja så man var lite trött. God mat men nu var jag så redo för sängen !

Satte alarmet och såg fram emot en lång dejt med sängen. Vaknade vid 2 tiden på natten (lokal tid) av att hela sängen skakade och det var inte nådigt. Faan trodde först att det var nån jävla jordbävning men det visade sig att det var från tåget. Tog en timme innan jag kunde somna om. Sen var det dags igen vid 4 tiden och somnade om en kort stund men vaknade igen vid 5 tiden och var vaken sen dess. Det blev ett par vakna timmar innan frukosten.

Time för frukost och sedan möte. På mötet fick vi lite kläder och utrustning. Christinas day. Vi gav varandra även våra gåvor och jag är så nöjd med vad jag och Gabs kom på. Har en fd domarkollega som gör armband och kom på att dom blir ju perfekta att ta med och ge.

"VM Edition referee"
På ena sidan av låsningen har han fixat in trådar som är gult och blått för att vi är från Sverige och på andra sidan lite rosa för att det är Dam VM. Sjukt nöjd med resultatet ! Sen gick vi genom lite hur dagen skulle se ut osv. Vi gick sedan och handlade lite mat i och med att man bara äter på restaurang här Så kan det vara skönt att kunna äta mellanmål och kanske till och med något mål mat på rummet. Sen var det bara att byta om och ta sig till hallen för teambuilding, fotografering och is.

Efter isen tog vi oss tillbaka till hotellet vilket iofs bara är över gatan typ ! Duschade och hänge med Gabs och vi öppnade presenten vi fått, och det var en del intressanta saker i den.

Hela gruppen gick och åt mat på Boston Pizza och efter det var det sängen. Även om klockan bara var strax efter 8 på kvällen här var jag redigt trött och somnade ganska så omgående. Inatt har jag utnyttjat min King size bed och legat på diagonalen och omgetts av alla kuddar.

Vaknade av tåget en gång men somnade om ganska omgående och vaknade sedan vid 6 imorse (15:00 hemma) och gjort lite egen frukost och åt i sängen och skrivit detta långa inlägg. Vi ska äta frukosy runt 8-8:30 och sen möte.