Lic. Personlig Tränare/Fystränare - En Svensk Klassiker 2017 & 2018 - Hockeydomare OS 2018


@virrejohansson

Hälsa

Det ena leder till det andra, åt båda håll. Jag tänker såklart på förhållandena kring kost och träning. Nu generaliserar jag, men utgår från mig själv. När jag inte tränar regelbundet så missköter jag också kosten mer, inte för den skull att jag äter massa skräpmat, men jag äter sånt jag inte mår bra av medan när jag tränar finns en helt annan motivation och engagemang kring kosten överlag, och jag kan tänka mig att det gäller för de flesta.
 
Nu har jag som sagt haft ett ritkgit bra flow i träningen och gjort många träningstimmar de senaste 5-6 veckorna och jag har mått jättebra. Innan jag kom igång åt jag inte så mycket frukt & grönt som jag borde gjort samt att jag inte åt mellanmål under dagen vilket resulterade i x antal mackor när man kom hem för att blodsockret var sämst och magen skrek av hunger. Så vad gör man? Man tar något enkelt och snabbt som inte är det bästa för kroppen. Nu finns det massor av bra mellanmål man kan göra, men där och då när man kliver innanför dörren känns det jobbigt och man faller för något mer icke bra mellanmål.
 
För att kickstarta mig själv rannsakade jag min vardag och mellanmål var en banan på förmiddagen och hade jag tur hade jag med nåt till eftermiddagen. Jag behövde få i mig mer frukt & grönt, men ändå ett enkelt mellanmål. Jag skapade nu en rutin för att göra en smoothie att ta med i en shaker till jobbet som jag har som förmiddagsmellanmål. 600ml av ren och skär lycka i en smoothie och hur enkelt är det inte?
 
 (I brist på en snygg upphälld smoothie får ni här min instagram film)
 

Ett inlägg delat av V e r o n i c a (@virrejohansson)Nov 20, 2017 kl. 2:52 PST

 Blanda allt i en mixer, kör igång - häll up i en shaker
En smoothie on the go !

(Recept kommer på mina vardagssmoothie som är så enkla att göra) !

Det här innebär att jag inte uteslöt något utan att jag adderade en smoothie, vilket alltid är lättare. Genom att ha ett bra mellanmål håller jag mitt blodsocker på en bra nivå och hungern i styr, vilket i sig minimerar att jag äter något onödigt. Eftermiddagarna blir det frukt, Raw food boll eller en näve naturella nötter etc. Beroende på när jag ska träna så kanske jag har med ytterligarre en matlåda för att hinna få i mig bra mat innan.

Jag har nu hållt i det här ett par veckor och det funkar hur bra som helst. Nu går det på rutin att göra en smoothie på morgonen medan jag gör frukost och packar ordning matpåsen för dagen :)

Börja med en smoothie om dagen du med
- everyday is a smoothie day -